مجازی سازی دسکتاپ (VDI) چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

اصل و پای بست، این نرم انگیزه ها در جهت ارائه خدمات مجازی سازی دسکتاپ (Desktop Virtualization) بنا نهاده شده است. به واسطه پیاده سازی این نرم افزار در سازمان عملاً گزین کردن گردآور به مشکل انگیزه ها قطع می شود. به واسطه استفاده از نرم افزار VMware View 6.0 شما دیگر دغدغه حفاظت مشکل اسباب را نداشته و هزینه های نگهداری آن به شدت تفریق خواهد یافت. وانگهی به واسطه پیاده سازی VDI در سازمان می توانید به راحتی در هر زمانی به سیستم عامل های جدید همانند Windows 7 یا Windows 8 کوچ نمایید.

این روند با کاربران امکان دسترسی به کامپیوترهایشان با هر وسیله ‏ای از قبیل کامپیوترهای شخصی، نوت بوک، Smart Phone یا Thin Client را می‏ دهد. کاربران نیز خوشنودی اکثریت دارند، زیرا به برنامه‏ ها و تنظیماتی که برای کارشان نیاز دارند، دسترسی آسان‏ تری دارند.

ایده این کار زیاد ساده است به جای اینکه روی رایانه کاربران به چهره محلی، نسخه‏ ای از سیستم عامل ویندوز اجرا شود، شما در مرکز خدمات شبکه آوش نت  داده خود، نسخه ویندوز را نصب می‏ کنید. سپس کاربران شما به صورت Remote به رایانه خویش واقع در سرور وصل می‏ شوند و سیستم عامل ویندوز ماشین خود (Windows XP ،Vista ،7 و یا هر سیستم عامل دیگر) را اجرا می‏ کنند. با به کارگیری این فناوری کاربران می‏ توانند از هر کلاینتی برای دسترسی به کامپیوتر خود استفاده کنند.

چرا از مجازی سازی دسکتاپ بهره‌گیری کنیم؟

قبل از مجازی سازی دسکتاپ کاربران برای به کارگیری رایانه شخصی خود می بایست از یکی از دو شیوه ذیل کاربرد می‏ کردند:

روش باستانی که روی رایانه یا لپ‏ تاپ هر کاربر یک نسخه محلی از ویندوز اجرا می ‏شد (Local Desktop).
روش مبتنی بر سرور، که هر کاربر به صورت Remote به یک سرور مایکروسافت و یا Citrix متصل می‏ گردید (SBC Desktop).
VDI گزینه سومی ارائه می دهد. بوسیله VDI عمل پردازش را از سمت کاربران گرفته و بر روی یک سرور می‏ آورد. در VDI برخلاف طریق به کارگیری فناوری ترمینال سرویس، کامپیوتر مجازی به یک کاربر گزین کردن دیتا شده و محدودیت‏‏ های پیشین حذف شده است.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: